11 Ağustos 2011 Perşembe

Edi ve Büdü

          Edi ve Büdü deyince, 80-95 yılları arası doğup, çocukluğunu da aynı dönemde yaşamış bütün herkesin gülümsemesini görür gibi olurum. Bu iki kahramanı, evine onları kucaklayarak misafir eden bir nesiliz biz.Hani birlikte büyüdük, uyuduk, uyandık,yedik,içtik falan. Bir ara zorunlu ihtiyaçlarımı giderirken, anneme tv'nin sesini sonuna kadar açtırıp, o anlarımı bile onları dinleyerek geçirdiğimi hatırlıyorum. Evde de ben Büdü idim, kardeşim de Edi. İki tane örgüden oyuncağımız vardı. Canım ananeciğim örmüştü bize Edi ve Büdü'yü. Ama biz onları hep kardeşçe büyüttük, onları izlerken, ''bunlar erkek neden aynı evde yaşıyorlar?'' demedik. Çünkü hiç öyle bi hissiyat vermediler onları izlediğimizde. O yüzden şaşırdım Edi ile Büdü'nün evlendirilmeye çalışılmasına. Bu teklifi sunanlar, bu olayın LGBT (Lezbiyen, gay, biseksüel, transgender) haklarına destek olacağını belirtmişler. İyi hoş da, bu bir incelikse, bu iki kahramanla büyümüş milyonlarca insanın Edi ve Büdü hakkındaki hayalleriyle, onların şimdiye kadar akıllarda sahip oldukları yerle bu kadar kolay oynamak da tam tersi bir davranış değil de nedir? Ben bu iki harika Susam Sokağı karakterini, evet ayrı düşünemiyorum, ama şuna eminim ki evli de düşünemiyorum. Bilmem siz ne dersiniz...


1 yorum:

  1. Ben de düşünemiyorum. Katiyen! Onlar ev arkadaşı allah allah ne demekmiş evlilik.

    YanıtlaSil